نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

جرقه زدن کلکتور جاروبرقی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مصرف کنندگان در بسیاری از مواقع با آن روبرو می شوند. به همین دلیل ممکن است سوالات زیادی در رابطه با نحوه و علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی برای آن ها ایجاد شود.  در صورتی که جرقه ها و مشکلات کوچک جاروبرقی در سریع ترین زمان حل نشود، ممکن است باعث از کار افتادن دستگاه شود. از این رو در این مطلب به بیان دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی پرداخته ایم تا در صورت نیاز اقدام به عیب یابی دستگاه خود نمایید. در ادامه این مقاله از آی پی امداد همراه ما باشید.

 

فشار زیاد به موتور علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

کوتاه شدن زغال ها از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

سوختن موتور علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

خرابی آرمیچر یکی از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

فشار زیاد به موتور علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی را می توان در استفاده طولانی مدت و نادرست از دستگاه جستجو کرد. در صورتی که جاروبرقی به صورت مداوم روشن باشد، ممکن است بوی سوختگی از داخل دستگاه استشمام شود. کارکرد طولانی مدت دستگاه باعث می شود تا جریان برق در کلکتور بالا رفته و در نتیجه موجب ایجاد جرقه در این قطعه می شود. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در جاروبرقی بهتر است از استفاده طولانی مدت از دستگاه خودداری نمایید. همچنین باید هر چند دقیقه یک بار جاروبرقی را خاموش کنید و اجازه دهید که موتور جاروبرقی  کمی استراحت کند.

 

 

کوتاه شدن زغال ها از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

برای اینکه جاروبرقی بتواند به درستی کار کند، باید اتصال بین زغال ها برقرار باشد. به طور کلی با استفاده طولانی مدت از جاروبرقی، ممکن است طول و اندازه این زغال ها کوتاه شود. در صورتی که زغال های دستگاه کوتاه شود، اتصال میان آن ها به درستی انجام نشده و در نتیجه موجب ایجاد جرقه خواهد شد. برای رفع این مشکل می توانید با خرید زغال های جدید، اقدام به تعویض زغال های معیوب در دستگاه نمایید.

 

بیشتر: 


سوختن موتور علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

یکی از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی مربوط به سوختن موتور دستگاه می باشد. برای اینکه متوجه آسیب دیدگی موتور جاروبرقی شوید، می توانید به رنگ جرقه ایجاد شده در آن توجه نمایید. اگر جرقه های موتور به رنگ قرمز باشند، به این معناست که موتور در حال سوختن می باشد. در این حالت برای تعمیر جاروبرقی باید موتور را جدا کرده و هریک از اجزای آن را جداگانه به برق متصل نمایید. در صورتی که موتور سالم باشد، جرقه زدن کلکتور جاروبرقی مربوط به بالشتک دستگاه می باشد. در غیر این صورت باید نسبت به تعویض موتور اقدام نمایید. اگر موتور دستگاه شما سالم است، می توانید مشکل دستگاه را با تعویض بالشتک حل کنید.


خرابی آرمیچر یکی از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

یکی از علت هایی که می تواند منجر به جرقه زدن کلکتور جاروبرقی شود، خرابی آرمیچر دستگاه است. اگر جرقه های ایجاد شده در دستگاه به رنگ آبی و به صورت ریز باشند، احتمالا مشکل ناشی از آرمیچر تعبیه شده در دستگاه می باشد. برای حل این مشکل می توانید برای خرید و تعویض آرمیچر معیوب با یک آرمیچر جدید اقدام نمایید.

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

این روزها در هر خانه ای ماشین ظرفشویی پیدا می شود. شستشوی تعداد زیادی ظرف در زمان کم یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه بی نظیر در میان مردم می باشد. همانطور که می دانید ماشین ظرفشویی علاوه بر شستشوی با کیفیت ظروف به خشک کردن آن ها نیز می پردازد. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که پس از شستشوی ظروف و خشک شدن آن ها در ظرفشویی متوجه شوید که ظروف به درستی خشک نشده اند. اما علت این اتفاق چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به توضیح علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بپردازیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ایندزیت ایپی امداد با ما همراه باشید.

1.    خرابی دریچه هوا یک علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

2.    خرابی المنت یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

3.    دیگر دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

 

 

خرابی دریچه هوا یک علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی خرابی دریچه هوا می باشد. اما دریچه هوا چیست و چه وظیفه ای دارد؟ زمانی که ماشین ظرفشویی به شستشوی ظروف می پردازد، به دلیل آب گرم رطوبت زیادی درون محفظه ظرفشویی ایجاد می شود. ماشین ظرفشویی برای خارج کردن این هوای مرطوب و گرم از دریچه هوا استفاده می نماید. زمانی که دریچه هوا به درستی کار نکند رطوبت از دستگاه خارج نمی شود و به همین دلیل ظرفشویی در خشک کردن کامل ظروف ناموفق خواهد بود. در بسیاری موارد نیز ممکن است فن دریچه هوا دچار مشکل شده باشد و همین امر موجب خشک نشن ظروف شود.

 

خرابی المنت یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

المنت در ماشین ظرفشویی وظیفه تولید گرما را دارد. در صورتی که المنت دچار خرابی شود می تواند باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. زمانی که شستشوی ظروف به اتمام می رسد و آب درون ماشین ظرفشویی تخلیه می شود، المنت وارد عمل می شود. با این که المنت برق زیادی مصرف می کند اما در خشک کردن ظروف بسیار کاربرد دارد. در صورتی که المنت دچار خرابی شود دستگاه در خشک کردن ظروف ناموفق خواهد بود و ظروف پس از عملیات خشک کردن همچنان خیس باقی می مانند. برای حل این مشکل باید المنت را بررسی کرده و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

 

دیگر دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دلایل بسیاری در خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی موثر هستند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت:

·        ترموستات یکی از عوامل مهم در خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می باشد. در صورت خرابی ترموستات دمای داخل محفظه به اشتباه بالا تشخیص داده می شود و المنت قبل از عملیات خشک کردن ظروف خاموش می شود.

·        یکی دیگر از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی نامنظم چیدن ظروف می باشد. اگر پس از خشک کردن ظروف بعضی از ظروف خیس باقی می مانند به احتمال زیاد در چیدمان ظروف دچار اشتباه شده اید. بهتر است ظروف را طوری چیدمان کنید که تمام آن ها به خوبی شسته و خشک شوند.

·        مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. در صورتی که ماشین ظرفشویی شما از مایع جلادهنده خالی باشد و یا مقدار آن کافی نباشد، دستگاه در خشک کردن ظروف با مشکل مواجه خواهد شد.

·        گاهی اوقات با انتخاب یک برنامه اشتباه ماشین ظرفشویی در خشک کردن ظروف دچار مشکل خواهد شد.

در صورتی که نیاز به آموزش های جامع تر تعمیرات ماشین ظرفشویی داشتید به سایت امداد آی پی مراجعه فرمایید.

آشنایی با انواع لولاهای درب یخچال

 یکی از مهمترین قطعات یخچال فریزرها، لولا می باشد که درب یخچال با استفاده از این قطعات در جای خود به صورت محکم باقی می ماند. در صورتی که این لولاها دچار مشکلاتی نظیر خرابی، فرسودگی و آسیب دیدگی شوند، در زمان باز و بسته کردن درب یخچال صداهای ناهنجاری به گوش می رسد. از این بهتر است هریک انواع لولاهای یخچال و کارایی آن ها را بشناسید تا در صورت نیاز بتوانید اقدام به تعمیر و رفع عیب یخچال خود نمایید. در این مقاله از نمایندگی وایت هاوس ، بوش و زیمنس برای آشنایی با انواع لولاهای درب یخچال به بررسی این قطعات پرداخته ایم.

 

انواع لولاهای درب یخچال

وظیفه لولاهای درب یخچال چیست؟

نحوه تعمیر لولاهای درب یخچال

 

انواع لولاهای درب یخچال

 

به طور کلی لولاهایی که در انواع مدل های یخچال فریزها تعبیه شده اند، با توجه به مدل یخچال و همچنین نوع آن ها دارای انواع مختلفی هستند، شامل:

·         لولا دریچه فلاپر

·         لولا و یاتاقان های درب یخچال

·         کیت دندانه

 

 

وظیفه لولاهای درب یخچال چیست؟

 

پس از آشنایی با انواع لولاهای درب یخچال قصد داریم وظیفه و کاربرد این قطعات را توضیح دهیم. لولاها از جمله قطعاتی هستند که می توانند درب یخچال را به خوبی نگهداری نمایند و از مزایای بسیار زیادی نیز برخوردار می باشند. با وجود لولاها باز و بسته کردن درب یخچال به امری بسیار ساده تبدیل می گردد. همچنین این لولاها موجب می شوند تا درب یخچال دچار لرزش نشود. در صورتی که با گذشت زمان و باز و بسته کردن مکرر درب یخچال این لولاها دچار خرابی شوند، درب دستگاه دچار مشکلاتی در زمان باز و بسته کردن آن خواهد شد. از این رو باید در سریع ترین زمان برای تعمیر و یا تعویض لولا اقدام نمایید تا مشکلات بیشتری برای یخچال ایجاد نشود.

 

نحوه تعمیر لولاهای درب یخچال

 

·         یخچال هایی که از یخساز برخوردار هستند، معمولا در قسمت خروج دنده یخ و همچنین در قسمت بیرونی مجهز به یک لولا می باشند که این لولا با استفاده از فنر و سیم پیچ باز بسته می گردد. اگر این بخش ها دچار هرگونه خرابی شوند، به دلیل اینکه بسیار تخصصی هستند، باید جهت تعمیرات آن از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

 

بیشتر: چگونه موتور یخچال را خنک کنیمipemdad 


·         یخچال هایی که از نوع معمولی هستند، در مکان اصلی مربوط به چرخش درب خود دارای لولاهایی هستند که این قطعات ممکن است به دلایل مختلفی دچار آسیب دیدگی هایی شوند. در این شرایط مشکلات زیادی در زمان باز و بسته کردن درب یخچال رخ خواهد داد. ممکن است هنگام حرکت درب صداهایی ناهنجاری شنیده شود و یا درب یخچال به سختی باز شود. برای برطرف نمودن این مشکل باید مقداری روغن به آن بزنید. در صورتی که با انجام این کار نیز مشکل درب دستگاه برطرف نشد، می توانید اقدام به تعویض لولاها نمایید. 

 

·         در مدل های یخچال های ساید بای ساید در قسمتی که لولا تعبیه شده است، یک کیت دندانه نیز قرار داده شده که از جنس نایلون یا پلاستیک سخت می باشند. این دندانه ها موجب آرام و بی صدا بسته شدن درب یخچال می شوند. در صورتی که این قطعات خراب شوند، برای رفع مشکل باید آن ها را تعویض کنید. برای تعویض لولاها بهتر است از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

 

علت سخت باز شدن درب یخچال

 

یخچال فریزر از جمله لوازم مهمی است که در تمامی آشپزخانه ها وجود آن ضروری است. از آنجایی که مصرف کنندگان مواد غذایی مختلف خود را در این دستگاه نگهداری می کنند. در برخی مواقع ممکن است به هنگام استفاده از یخچال خود با مشکلات مختلفی مواجه شوید که رفع بعضی از این مشکلات بسیار آسان می باشد. یکی از این مشکلات رایج سخت باز شدن درب یخچال است که در این مطلب قصد داریم علت سخت باز شدن درب یخچال را برای شما بیان نماییم. در ادامه این مقاله از سایت تعمیرات یخچال آی پی امداد همراه ما باشید.

 

چرا درب یخچال به سختی باز می شود؟

خرابی لولای درب علت سخت باز شدن درب یخچال

تراز نبودن علت سخت باز شدن درب یخچال

نچسبیدن لاستیک درب از علل سخت باز شدن درب یخچال

افتادگی درب علت سخت باز شدن درب یخچال

 

چرا درب یخچال به سختی باز می شود؟

 

خرابی درب یخچال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛زیرا مصرف کنندگان در طول روز بارها از این دستگاه استفاده می کنند و ممکن است درب یخچال دچار مشکلاتی شود. از جمله دلایل رایج این مشکل شامل:

 

خرابی لولای درب علت سخت باز شدن درب یخچال

 

یکی از رایج ترین دلایل سخت باز شدن درب یخچال مربوط به خرابی و معیوب بودن درب یخچال است. برای رفع این مشکل ابتدا باید بررسی کنید که کدام بخش از درب یخچال دچار مشکل شده است که برای این کار می توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید. همچنین باید لولای درب را بررسی و آن را جایگزین کنید. به هیچ وجه برای رفع کجی لولا آن را به سمت بالا نکشید؛ زیرا درزهای یخچال باز شده و موم کشی آن از بین خواهد رفت. همچنین می توانید از برای رفع مشکلات لوله و صاف نمودن آن از یک سوهان استفاده کنید. در صورتی که آهنربای درب یخچال کار نمی کند، باید ان را تعویض نمایید.

 

 

تراز نبودن علت سخت باز شدن درب یخچال

 

در برخی مواقع ممکن است در زمان تمیز کردن آشپزخانه و  یا جابجا کردن دستگاه به تراز کردن یخچال خود توجه نداشته باشید و یخچال به درستی تراز نشده باشد. این مسئله می تواند منجر به سخت باز شدن درب یخچال شود. همواره دقت داشته باشید که یخچالتان به درستی تراز شده باشد تا درب آن به راحتی باز و بسته گردد. برای بررسی این مسئله دقت کنید که پایه های یخچال به طور صحیح و در یک رده قرار گرفته باشند.

 

نچسبیدن لاستیک درب از علل سخت باز شدن درب یخچال

 

از دیگر علل سخت باز شدن درب یخچال مربوط به نچسبیدن لاستیک درب آن است که این مشکل می تواند به دلیل کثیف بودن و آلودگی لاستیک باشد. برای رفع این مشکل ابتدا باید لاستیک درب را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی آن را به خوبی تمیز نمایید. بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل یخچال خود را مرتبا تمیز کنید تا لاستیک به راحتی بچسبد.

 

حتما بخوانید: علت بوی بد آبسرد کن یخچال آدمیرال چیست؟

 

افتادگی درب علت سخت باز شدن درب یخچال

 

در صورت که درب یخچال بر روی لولای به صورت صحیح قرار نگرفته باشد، درب یخچال دچار افتادگی خواهد شد. به طور کلی افتادگی درب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آن ها می توان به قرار دادن مواد غذایی و شیشه های سنگین در درب اشاره کرد. برای اینکه از افتادگی درب یخچالتان جلوگیری کنید، بهتر است از قرار دادن اجسام سنگین در درب دستگاه خودداری کنید.