نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

جرقه زدن کلکتور جاروبرقی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مصرف کنندگان در بسیاری از مواقع با آن روبرو می شوند. به همین دلیل ممکن است سوالات زیادی در رابطه با نحوه و علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی برای آن ها ایجاد شود.  در صورتی که جرقه ها و مشکلات کوچک جاروبرقی در سریع ترین زمان حل نشود، ممکن است باعث از کار افتادن دستگاه شود. از این رو در این مطلب به بیان دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی پرداخته ایم تا در صورت نیاز اقدام به عیب یابی دستگاه خود نمایید. در ادامه این مقاله از آی پی امداد همراه ما باشید.

 

فشار زیاد به موتور علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

کوتاه شدن زغال ها از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

سوختن موتور علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

خرابی آرمیچر یکی از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

فشار زیاد به موتور علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی را می توان در استفاده طولانی مدت و نادرست از دستگاه جستجو کرد. در صورتی که جاروبرقی به صورت مداوم روشن باشد، ممکن است بوی سوختگی از داخل دستگاه استشمام شود. کارکرد طولانی مدت دستگاه باعث می شود تا جریان برق در کلکتور بالا رفته و در نتیجه موجب ایجاد جرقه در این قطعه می شود. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در جاروبرقی بهتر است از استفاده طولانی مدت از دستگاه خودداری نمایید. همچنین باید هر چند دقیقه یک بار جاروبرقی را خاموش کنید و اجازه دهید که موتور جاروبرقی  کمی استراحت کند.

 

 

کوتاه شدن زغال ها از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

برای اینکه جاروبرقی بتواند به درستی کار کند، باید اتصال بین زغال ها برقرار باشد. به طور کلی با استفاده طولانی مدت از جاروبرقی، ممکن است طول و اندازه این زغال ها کوتاه شود. در صورتی که زغال های دستگاه کوتاه شود، اتصال میان آن ها به درستی انجام نشده و در نتیجه موجب ایجاد جرقه خواهد شد. برای رفع این مشکل می توانید با خرید زغال های جدید، اقدام به تعویض زغال های معیوب در دستگاه نمایید.

 

بیشتر: 


سوختن موتور علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

یکی از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی مربوط به سوختن موتور دستگاه می باشد. برای اینکه متوجه آسیب دیدگی موتور جاروبرقی شوید، می توانید به رنگ جرقه ایجاد شده در آن توجه نمایید. اگر جرقه های موتور به رنگ قرمز باشند، به این معناست که موتور در حال سوختن می باشد. در این حالت برای تعمیر جاروبرقی باید موتور را جدا کرده و هریک از اجزای آن را جداگانه به برق متصل نمایید. در صورتی که موتور سالم باشد، جرقه زدن کلکتور جاروبرقی مربوط به بالشتک دستگاه می باشد. در غیر این صورت باید نسبت به تعویض موتور اقدام نمایید. اگر موتور دستگاه شما سالم است، می توانید مشکل دستگاه را با تعویض بالشتک حل کنید.


خرابی آرمیچر یکی از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

 

یکی از علت هایی که می تواند منجر به جرقه زدن کلکتور جاروبرقی شود، خرابی آرمیچر دستگاه است. اگر جرقه های ایجاد شده در دستگاه به رنگ آبی و به صورت ریز باشند، احتمالا مشکل ناشی از آرمیچر تعبیه شده در دستگاه می باشد. برای حل این مشکل می توانید برای خرید و تعویض آرمیچر معیوب با یک آرمیچر جدید اقدام نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.