نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

همه چیز درباره اجاق گاز

اجاق گاز یا دیگدان گاز ابزاری جهت آشپزی میباشد که از گاز قابل اشتعالی مانند گاز طبیعی، پروپان یا بوتان به عنوان سوخت استفاده می‌کند.

با آن که استفاده از اجاق گاز قدمت زیادی ندارد، اما اکنون اجاق گاز یکی از ضروری‌ترین وسایل منازل است و زندگی بدون آن، به ویژه در شهرهای بزرگ با دشواری همراه است. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات اجاق گاز تکنوگاز همراه ما باشید.
تاریخ اجاق گاز

اجاق‌های گاز از اوایل سده نوزدهم میلادی تولید گردیدند و بعد از زمانی به تولید صنعتی و انبوه رسیدند.
اجزای اجاق گاز
اغلب یک اجاق گاز فر دار امروزی، از این اجزاء تشکیل شده‌است. بدنه، عایق، چند راهه‌ها، شیرها، نازل‌ها، محفظه یا لوله‌های رابط، مشعل‌ها، شمعک (پیلوت)، ترموکوپل، فندک، ترموستات، درجه تنظیم حرارت، ساعت زنگ‌دار و جوجه گردان
انواع اجاق گاز
اجاق گاز به سه دسته اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز توکار یا صفحه‌ای و اجاق گاز مبله تقسیم میگردد. در اجاق گاز صفحه‌ای، گاز و فر از هم جدا بوده و هر کدام باید جداگانه خریداری شوند، از اینرو تنوع بیشتری در انتخاب اجاق گاز و فر خواهیم داشت و نکته مثبت دیگر این که اجاق گاز توکار فضای کمتری را نسبت به اجاق گاز مبله اشغال می‌کند. اجاق گاز رومیزی ارزان‌ترین نوع اجاق گاز است؛ و بیشتر مناسب آشپزخانه‌هایی با پخت و پز کم یا شرکت‌ها می‌باشد.
کارکرد

گاز توسط شلنگ به اجاق متصل می‌شود. این گاز ابتدا به چند راهه می‌رسد که شیرها بر روی آن نصب شده‌اند. در صورت بازبودن شیر، گاز پس از عبور از شیر به نازل رسیده و به داخل لوله‌های رابط تزریق می‌شود. از آنجا که نازل اندکی با لوله رابط فاصله دارد، هوا نیز همراه با گاز به داخل لوله‌های رابط کشیده می‌شود. مخلوط هوا و گاز در مشعل و در مجاورت شعله پیلوت، محترق می‌شوند.
بهداشت  اجاق گاز
اجاق‌های گاز، دردسرهای ناشی از ساعت‌ها آشپزی در مقابل آتش و دود در روش‌های قدیمی‌تر را کم نموده‌اند. با این وجود، برخی محققان بر این اعتقادند که آشپزی با اجاق گاز، بخارات و سموم سرطان‌زای بیشتری را تولید می‌کند و خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

آشنایی با تلویزیون های ال ای دی

تلویزیون های ال ای دی (نامی که شرکتهای سامسونگ، توشیبا، فیلیپس و ال جی از آن استفاده کرده اند) نام تلویزیون LCD است که بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده می کند. البته این تلویزیون ها بطور 100 درصد LED نیستند و نباید این نام به آنها اطلاق شود. نمایشگرهای واقعی LED همچنان برای نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اهداف تجاری استفاده می شود. در ادامه مقاله از عیب یابی انواع تلویزیون همراه ما باشید.

مقایسه بین نمایشگر LED و LCD معمولی:

-تصویر در LED بسیار روشنتر است و کنتراست بسیار بهتری دارد و نقاط سیاه در آن عمیق ترند.
-با سیستم نوردهی Edge-LED ضخامت آنها بسیار کم است، بطوریکه LED های موجود در بازار کمی بیش از 25 میلیمتر هستند!
-آنها برق بسیار کمتری مصرف می کنند. در مقایسه بین LED و LCD هم سایز، مصرف برقشان 40 درصد کمتر است.
-طیف رنگ در آنها وسیع تر است بخصوص وقتی از تکنولوژی نوردهی RGB-LED استفاده شده باشد.
-فرکانس تغییر تصویر در آنها بالاتر است.
-آلودگی محیط زیستی کمتری دارند.

تاریخچه: شرکت سونی اولین شرکتی بود که در سال 2005 این مدل تلویزیون خانگی را به بازار عرضه کرد.

تشخیص و ایجاد تمایز بین LCD که از طریق لامپ فلورسنت نوردهی میکند با LED که از دیودهای نورانی استفاده می کند بسیار مهم است انقدر که در انگلستان شرکت سامسونگ در تبلیغاتش اجازه ندارد از لفظ LED TV استفاده کند مگر اینکه توضیحی درباره شیوه نوردهی در آن به بیننده بدهد.

در این تکنولوژی دیودهای پیشرفته و بسیار کوچکی در پشت پنل LCD گذاشته می شود. شرکت سونی در مدل سونی براویا ی خود در سپتامبر 2008 از این تکنولوژی استفاده کرد. امروزه استفاده از LED بخاطر افزایش عمر نمایشگر و صرفه جویی انرژی به صرفه تر از نمایشگرهای پلاسماست. همینطور در آنها از جیوه نیز استفاده نشده است و در آن از عناصر دیگری مانند گالیوم و آرسنیک استفاده شده است.

نکاتی مهم درباره زودپزها

زودپز ها از جمله لوازم معروف و مهم آشپزخانه است که مدت زمان زیادی می باشد که در آشپزخانه ها به آشپز ها کمک میکنند. این دیگ ها به جهتی این که با قابلیت هایی که دارند می توانند غذا ها را در کمترین زمان ممکن بپزند، توسط بیشتر خانم های خانه دار مورد استفاده قرار میگیرند.

نحوه کار این دیگ های زودپز هم اینگونه است که با فشار بخار آب کار می کنند که همین دلیل موجب زود پخته  شدن غذا میشود. این مدل کار از نخستین زودپز ها تا زودپز های امروزی هیچ تفاوتی نکرده است. زودپز ها نیز پیشرفت هایی نسبت به سال های گذشته داشته اند به طوری که دیگ های زودپز قدیمی از نظر  ظاهری هیچ شباهتی به دیگ های زودپز امروزی ندارند و همچنین مواد اولیه ساخت آن ها نیز متفاوت است. امروزه برای ساخت زودپز اغلب از استیل اسفاده میگردد.

بیشتر: چرا غذا در زودپز نمیپزد؟

زودپز چی بخرم؟

توضیه ما برای خریدن زودپز، زودپز های استیل با دیواره های سه لایه زیرین ( به صورت مس آلومینیوم مس یا استیل آلومینیوم استیل ) می باشد. در این صورت می توانید سوختگی غیر یک نواخت غذا را به حداقل برسانید، در نتیجه غذا زود تر گرم شده و گرما برای مدت زمان بیشتری باقی خواهد ماند که این خود بدان معناست که در مصرف انرژی صرفه جویی شده و هزینه ها کمتر می شود.

زودپز های برقی می توانند با منابع گرمای مختلفی از گاز یا برق کار کنند. زودپز استیل ممکن است تا 20 سال عمر کند . حتی می توانید آن را به ارث بگذارید.

نکاتی برای خرید زودپز

دیگ های زودپز از طریق بخار آب کار می کنند و در صورتی که بخار اب نتواند از ظرف خارج شود، دیگ منفجر خواهد شد.

پس برای جلوگیری از این اتفاق ها باید نکات ایمنی ای را رعایت کنید که به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

1 همان طور که در ابتدا گفتیم قبل از انتخاب و خرید زودپز باید بودجه مورد نطر خود را مشخص کنید. با توجه به آن می توان انتخاب کرد که چه نوع زودپزی زا می توانید خریداری کنید ( استیل چند لایه، استیل یا آلومینیومی قدیمی ).

2 هنگام خرید از فروشنده بخواهید تا طرز استفاده صحیح از محصول را به طور کامل به شما آموزش دهد. توضیحات او را به دقت گوش دهید و هر سوالی برای تان پیش آمد بپرسید.

3 بدنه دیگ های زودپز معمولا از جنس استینلس استیل یا همان فولاد ضدزنگ یا آلیاژی از آلومینیوم است که انواع استیلی به دلیل مقاومت بالا، توزیع حرارت و سیاه نشدن مناسب تر هستند.

4 زودپز متناسب با تعداد افراد خانواده خریداری نمایید

ماشین ظرفشویی چی بخرم؟

ماشین ظرفشویی مدتی است که به کمک خانم ها اومده و آن ها را از ظرف شستن آسان نموده است. این آسانی وقتی بیشتر احساس می شود که شما تعداد بسیاری مهمان دعوت کرده اید و مقدار زیادی ظرف در آشپزخانه و سینک ظرفشویی جمع شده و لذت بخش ترین کار این است که یک دستگاه به کمک شما بیاید و همه ظرف ها را به بهترین شکل بشوید و خشک نماید.


بررسی تاریخ ماشین ظرفشویی
اختراع ماشین ظرفشویی به سال 1886 برمی گردد. در آن سال یک خانم بنام"ژوزفین کوچران ” که شخصی ثروتمند هم بود این وسیله را اختراع کرده است. او با توجه به این که مهمانی های بسیاری را برگزار می نمود کمبود این دستگاه را در محیط آشپزخانه حس کرد.و تصمیم گرفت چنین دستگاهی را اختراع نماید.

روش های شستشو در ماشین ظرفشویی
ماشین ظرفشویی خودکار ظرف هایی که ما در آن می چینیم را با استفاده از پودر شوینده شسته و بعد از آن آبکشی خواهد کرد. وقتی که ما برنامه ضروری را به دستگاه می دهیم و دکمه روشن را می زنیم ماشین ظرفشویی خود به طور اتوماتیک شروع به کار می کند. در ابتدا پر آب می شود. بعد از آن با کمک فواره و آب پاشی هایی با سرعت و فشار زیاد ظروف را می شوید و آب کثیف را تخلیه می کند. پس از آبکشی، با توجه به تنظیمات ما در آغاز کار، هوای داخل ماشین ظرفشویی گرم می شود تا ظروف خشک شوند. 

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی موریس در شمال جنوب شرق و غرب تهران با استفاده از تعمیرکار مجرب، تعمیر ظرفشویی موریس را با ضمانت نامه معتبر و قطعات اصلی به شما ارائه می نماید.

مارک ظرفشویی اهمیتی دارد؟
پیش از این هم پیشنهاد کرده ایم برای وسایلی که قرار است یک عمر برای ما کار کنند حتما از مارک های شناخته شده استفاده کنید، باید بگوییم در خرید ماشین ظرفشویی هم برند حرف اول و آخر را می زند. اگر شما از برند ایرانی یا خارجی خرید کنید که خیلی روی بورس نیست و به قول معروف جواب پس نداده است، چطور می توانید خرید با اطمینانی داشته باشید. برای خرید ظرفشویی حتما یک برند مطمئن را در نظر بگیرید که سال هاست به تکنولوژی ساخت ظرفشویی دست پیدا کرده و بهترین های این وسیله را ساخته است.

مخزن ظرفشویی پلاستیک است یا استیل؟
مخزن های ظرفشویی به دو صورت تهیه شده اند. یکی پلاستیک و دیگری استیل. هر کدام از این ها مزایا و معایبی دارند اما به طور کلی بهتر است زمان خرید حتما ماشین ظرفشویی ای را انتخاب کنید که مخزن آن از جنس استیل است. استیل ها زنگ نمی زنند، چرک نمی شوند، آب نمی شوند و ماندگاری طولانی تری دارند که به شما این امکان را خواهد داد تا یک عمر بی دردسر از ماشین ظرف شویی تان استفاده کنید بدون این که ضروری باشد آن را به تعمیرکار بسپارید.