نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت دود کردن اجاق گاز

از ضروری‌ترین لوازم در آشپزخانه می‌توان به اجاق گاز اشاره کرد. در حال حاضر انواع اجاق گاز برای مصارف گوناگون تولید می‌شود. خراب شدن اجاق گاز گاهی می‌تواند ما را با مشکلاتی جدی مواجه کند. مشاهده هرگونه مشکل در اجاق گاز مثل دود کردن اجاق گاز، علل مختلف و گوناگونی دارد. توجه داشته باشید به دلیل خطرناک بودن مشکل دود کردن اجاق گاز بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر اقدام کنید. در این مقاله از نمایندگی تعمیر اجاق گاز نف قصد داریم  به بررسی علت دود کردن اجاق گاز بپردازیم. 

 

علت های دود کردن اجاق گاز عبارتند از:

·         کثیف بودن اجاق گاز

·         دود طبیعی از اجاق گاز های نو

·         مشکل شستشوی گاز با شوینده های نامناسب

·         زرد سوختن شعله اجاق گاز

·         بالا بودن میزان گاز نسبت به هوا

 

 

کثیف بودن اجاق گاز

کثیف بودن اجاق گاز و باقی ماندن تکه‌های غذا روی مشعل را می‌توان یک از دلایل دود کردن اجاق گاز دانست. با توجه به اینکه در هنگام آشپزی ممکن است مواد غذایی سرریز شوندیا اینکه شیر و روغن و یا تکه‌های غذایی روی گاز ریخته شوند؛در صورت روشن بودن گاز می توان باعث ایجاد دود در اجاق گاز شود.

 

دود طبیعی از اجاق گاز های نو

گاهی اوقات علت دود کردن اجاق گاز می‌تواند به خاطر بو و دود طبیعی از روغن به کار رفته در ساخت اجاق گاز باشد.تولید کننده اجاق گاز، ممکن است به شما یک دوره زمانی معینی را برای دود کردن اجاق گاز مشخص کند .بنابراین با دیدن دود کردن اجاق گاز نو شوکه نشوید، زیرا این امر مربوط به ساخت است.

 

شستشوی گاز با شوینده‌های نامناسب

باقی‌ماندن مواد شوینده روی اجاق گاز علاوه بر دود کردن اجاق گاز می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.در برخی موارد نه تنها تمیز بودن خوب نیست، بلکه سبب دود کردن اجاق گاز می‌شودالبته دقت کنید که تمیز کردن اصولی، چربی‌ها را می‌زداید و مانع از دود کردن اجاق گاز می‌شوداما در صورتی که مواد شوینده زیادی مصرف شود و اقدام به شستشوی آ‌نها نشود، این مواد شوینده روی سرشعله‌ها سبب شده تا اجاق گاز دود کند.

 

زرد سوختن شعله اجاق گاز

زرد سوختن شعله نیزیکی دیگر از علت های دود کردن اجاق گاز به حساب می‌آید. زرد سوختن شعله گاز به عوامل زیادی بستگی دارد.اجاق گاز برای اینکه انرژی شیمایی گاز را به حرارت تبدیل کند، نیاز به سوخت یا همان گاز و هوا دارد در صورتی که میزان گاز و هوا استاندارد نباشد، یا اجاق گاز روشن نمی‌شودیا اینکه شعله به درستی نمی‌سوزد.در مواردی که شعله زرد رنگ می‌سوزد، کم بودن میزان اکسیژن یا هوا، سبب این مشکل می‌شود.بنابراین این شعله زرد رنگ سبب دود کردن اجاق گاز می‌شود.

 

راهکارزرد سوختن

برای این امر باید صفحه‌ای که در آن اجاق گاز، گاز و هوا را مخلوط می‌کند بازتر کنیدودر صورتی که نازل گشاد شده است یا فاصله نازل و رابط تنظیم نباشد، باید آن را تعویض کنید.توجه داشته باشید که این امر کاملا تخصصی است ونیازمند تعمیرکار ماهر است.

 

بالا بودن میزان گاز نسبت به هوا

 بالا بودن میزان مخلوط گاز نیز موجب دود کردن اجاق گاز می‌گردد.با توجه به این که باید میزان گاز و هوا مقدار مشخصی باشد، تا بتوان شعله آبی رنگ و بدون دودی داشت اگر میزان گاز بیش از حد میزان استاندارد و بیشتر از هوا باشد، اجاق گاز دود می‌کند.. 

راهکاربالا بودن میزان گاز نسبت به هوا

 برای رفع مشکل دود کردن اجاق گاز که علت آن بالا بودن میزان گاز نسبت به هوا است. بهترین کاری که می‌توان انجام داد، این است که کمی میزان فشار ورودی گاز را کم کنید..

 

نتیجه‌گیری از مقاله علت دود کردن اجاق گاز

در نتیجه‌گیری از مقاله علت دود کردن اجاق گاز و رفع آن می‌توان گفت که استفاده غیراصولی و نادرست از اجاق گاز مانند: کثیف بودن اجاق گاز یا باقی ماندن مواد شوینده از علت‌هایی است که سبب شده تا اجاق گاز دود کند. همچنین موارد فنی مانند،زرد سوختن شعله به دلیل تنظیم نبودن نازل و یا صفحه مخلوط کن نیز ازدیگر علت‌های دود کردن شعله هستند.

همچنین در صورتی که از اجاق گاز سینجر استفاده می کنید می توانید در صورت  بروز مشکل با نمایندگی تعمیرات اجاق گاز سینجر در تماس باشید.

علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس

در بین برندهای یخچال برند پارس یکی از قدیمی ترین برندهای یخچال می باشد. کیفیت مناسب این برند باعث شده است تا به کشورهای دیگر نیز صادر شود. یخچال های پارس امروزه پیشرفت بسیاری کرده اند و با مدل های خارجی معتبر در بازار قابل مقایسه هستند. اما یخچال های پارس نیز مانند دیگر یخچال ها ممکن است دچار خرابی شوند. یکی از این خرابی ها کاهش سرمای دستگاه می باشد. ما در این مقاله به توضیح علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. همچنین اگر به خدمات تعمیر یخچال پارس نیاز دارید می توانید با مجموعه آی پی امداد با شماره 02158941 تماس حاصل فرمایید.

1.    علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس؛ عدم توجه به قابلیت تنظیم دما

2.    خرابی کمپرسور اصلی ترین علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس

3.    علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس؛ کمبود گاز و مسدود بودن مسیر آن

 

 

 

علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس؛ عدم توجه به قابلیت تنظیم دما

بدون شک ساده ترین و رایج ترین علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس عدم توجه به قابلیت تنظیم دما می باشد. بسیاری از مردم تصور می کنند دمای یخچال باید ثابت باشد و تغییر دمای آن باعث آسیب به دستگاه می شود. اما باید به این تصور غلط پایان دهند. دمای یخچال باید در فصول مختلف سال تغییر کند تا علاوه بر بازدهی بیشتر از دستگاه، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی داشته باشید:

·        دمای یخچال های معمولی پارس را در فصل زمستان روی +4 درجه تنظیم کنید.

·        همچنین در فصل تابستان باید دمای این یخچال ها به صفر درجه نزدیک شود.

·        البته دمای یخچال های دیجیتال باید روی +3 درجه فیکس شود.

·        دمای فریزرهای دیجیتال نیز باید روی -20 درجه تنظیم شوند.

 

خرابی کمپرسور اصلی ترین علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس

اصلی ترین علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس خرابی کمپرسور می باشد. کمپرسور در یخچال مهم ترین قطعه محسوب می شود. این قطعه که به نوعی قلب یخچال می باشد وظیفه ایجاد سرمایش در محیط درونی یخچال را دارد. کمپرسور از قطعات دیگری مثل میلنگ، پیستون ها و سوپاپ ها تشکیل شده است. زمانی که این قطعه شروع به کار می کند گاز را به صورت زیر در لوله ها به جریان می اندازد:

·        میلنگ به صورت دورانی حرکت می کند.

·        این حرکت دورانی باعث ایجاد حرکت در پیستون ها می شود.

·        حرکت پیستون ها به صورت بالا و پایین می باشد.

·        سپس سوپاپ ها با حرکت پیستون ها باز و بسته شده و گاز به جریان می افتد.


در صورتی که مشکل جدی داشتید می توانید با نمایندگی تعمیرات پارس در تماس باشید.

 

علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس؛ کمبود گاز و مسدود بودن مسیر آن

زمانی که علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس از کمپرسور نباشد باید به بررسی میزان گاز بپردازید. کمبود گاز در یخچال باعث عدم سرمایش صحیح دستگاه شده و در نهایت کاهش درجه دما را به همراه دارد. برای بررسی این مشکل باید لوله های کندانسور را لمس کنید و در صورت سرد بودن گاز یخچال را تمدید کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که لوله های مشکی رنگ کندانسور بیش از حد داغ باشند به طوری که پس از لمس کردن احساس سوختگی کنید به احتمال زیاد علت پایین آمدن درجه دما یخچال پارس مسدود مسیر حرکت گاز می باشد. در این مواقع باید سریعا به تعمیر آن اقدام نمایید. زیرا این اتفاق باعث یکسره کار کردن یخچال و آسیب به موتور می شود.

 

 

 

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

یکی از وسایل سرمایشی و گرمایشی که به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته، کولرهای گازی می‌باشند. این دستگاه‌ها که هم نیاز شما به وسایل سرمایش و هم گرمایشی را برطرف می‌کنند، ویژگی و قابلیت‌های متفاوت دارند. این کولرها یک ریموت کنترل دارند که فرمان‌های مختلف از طریق آن به دستگاه منتقل می‌شود. تمام قابلیت‌های دستگاه با یک دکمه‌ی مشخصی بر روی کنترل کولر گازی تعبیه شده‌اند. در این مقاله از نمایندگی تعمیر کولر گازی در انقلاب قصد داریم نحوه استفاده از کنترل کولر گازی و راهنمایی های لازم را بررسی کنیم. 

کارکرد دکمه‌های ریموت کنترل کولر گازی

Off/On دکمه کنترل کولر گازی

 

این دکمه که اکثراً در ‌ کنترل‌ها به رنگ قرمز می‌باشد، وظیفه‌ی روشن و خاموش کردن دستگاه را برعهده دارد. ممکن است    دیگرمعرفی شده‌باشند.در بعضی از کنترل‌ها، این دکمه با کلمه‌ی

Modeدکمه

یکی از دکمه‌های اساسی و مهم در کنترل کولرهای گازی، همین دکمه است که مشخص‌کننده‌ی حالت کارکرد دستگاه است. کولرهای گازی دارای پنج نوع عملکرد مختلف می‌باشند. وظیفه این دکمه تغییر حالت کولر گازی است .

 

Autoحالت

این کلمه مخفف شده‌ی واژه اتوماتیک می‌باشد. همان‌طور که از اسم این حالت پیدا است، با قرار دادن دستگاه روی این حالت، اختیار روشن و خاموش شدن دستگاه با خودش است. به عبارت دیگر در این حالت، دستگاه دمای محیط را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن فعالیت سرمایش یا گرمایش را انجام می‌دهد.

 

Fanحالت

در این حالت موتور کولر گازی خاموش شده و هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهد. در نتیجه سرمایش یا گرمایشی نیز تولید نمی‌شود و فقط با هوایی که از دستگاه خارج می‌شود، می‌توانید گردش هوا را در منزل خود ایجاد کنید. در فصل‌های بهار و پاییز که نیاز به گرمایش و سرمایش نیست، این گردش هوا گزینه‌ی خوبی خواهد بود.

 

coolحالت

از این حالت ازکنترل کولر گازی دستگاه برای تولید سرمایش در فصل تابستان استفاده می‌شود. مشخصه‌ی این حالت دانه برفی است که روی پنل یا صفحه کنترل ظاهر می‌شود.

 

 Heatحالت

در فصل‌های سرما، برای تولید گرما، کولر گازی خود را روی این حالت تنظیم می‌کنیم.

 

Dryحالت

این علامت درکنترل کولرهای گازی، قطره آب است. با فعال کردن این حالت، دستگاه قابلیت رطوبت‌گیر پیدا می‌کند. از این حالت معمولاً در مناطق شمالی کشور که رطوبت بالا بوده و هوا شرجی است، استفاده می‌شود. اساس کار این حالت کند کردن فن داخلی کندانسور می‌باشد.

 

 

دکمه Temp

وظیفه‌ی این دکمه در کنترل کولر گازی ، تنظیم دمای هوای خروجی از دستگاه می‌باشد. غالباً دو دکمه‌ی + و – در بالا و پایین دکمه وجود دارد که برای افزایش یا کاهش دما از آن استفاده می‌شود..

 

دکمه Fan Speed

برای تنظیم سرعت فن کولر گازی در حالت‌های با سرعت کم، متوسط، زیاد و نامنظم از این دکمه می‌توانید استفاده کنید.

 

دکمه Turbo

با فشردن این دکمه‌ی کنترل کولر گازی ، دستگاه روی کمترین دما و توان دستگاه روی بیشترین حالت تنظیم می‌شود. این دو عامل سبب می‌شود تا در کمترین زمان ممکن، دمای محیط خنک شود. Jet Cool یا Strong

 

دکمه Swing

شما برای هدایت حرکت باد دستگاه می‌توانید از این دکمه استفاده کنید. این دکمه قابلیت حرکت دمپر یا پرّه‌های کولر گازی را در جهت‌های بالا و پایین فراهم می‌کند که همین موضوع سبب هدایت باد می‌شود.

 

دکمه Timer

برای تنظیم روشن یا خاموش شدن اتوماتیک دستگاه در ساعت مشخصی می‌توانید از این دکمه استفاده کنید.

 

دکمه Set

برای لغو فرمان تایمر یا تنظیم آن، باید از این دکمه استفاده کنیم.

 

Sleep یا Time up دکمه

هنگامی‌ که بخواهیم دستگاه به صورت خودکار خاموش شود، از این دکمه استفاده می‌کنیم

 

دکمه Reset

این دکمه برای مواقع قبل از تنظیم ساعت یا پس از تعویض باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بیشتر: علل انواع صدا در کولرگازی


checking room temperature دکمه

زمانی که نیاز داشتیم تا دمای همان لحظه‌ی اتاق را بدانیم، این دکمه را فشار می‌دهیم.

 

دکمه plasma

درون کولرگازی ها فیلترهایی تعبیه شده که ویروس و باکتری هوا را از بین می‌برند. برای فعال کردن این قابلیت باید این دکمه را فشار دهید.

 

econoدکمه

در مدل‌هایی که موتور آن‌ها از نوع اینورتر است، این دکمه وجود دارد. وظیفه‌ی این دکمه، فعال کردن قابلیت صرفه‌جویی در دستگاه می‌باشد.

 

دکمه Dimmer

با فشردن این دکمه، پنل صفحه نمایش دستگاه خاموش می‌شود و دیگر هیچ نوری از آن ساطع نمی‌شود..

علائم خرابی برد یخچال

در صورتی که شما هم نیز با خطا هایی در نمایشگر یخچال و فریزر خود روبرو شده اید و پس از بررسی دلایل آن به این نتیجه رسید که برد یخچال شما خراب است اما شناخت کافی از قطعه ندارید و بسیاری دیگر از قطع سر در نمیاری با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگipmdad به علائم خرابی برد یخچال بپردازیم و مشکل شما را حل کنیم.

برد چیست؟

اول از هرچیز باید به سراغ این برویم که اصلاً بفهمیم برد یخچال چیست برد یخچال و فریزر ها گاهی مانند مغز یک انسان می باشد یا در واقع می‌توانیم بگوییم اصلی‌ترین فعالیت دستگاه و فرمان دادن آن به قطعات دیگر برد در یخچال است در بیشتر یخچال و فریزر ها برد الکترونیکی مهم ترین نقش را در عمل کرد و کارکرد دستگاه شما ایفا می کند

وظیفه برد یخچال چیست

وظیفه برد در یخچال و فریزر ها این است که چرخه کمپرسور و یخ زدایی را کنترل آن را به دست بگیرد یعنی زمانی که یخچال شما به سرمان نیاز دارد برد الکترونیکی با افزایش ولتاژ برق و را به سمت کمپرسور و فن های دستگاه شما ارسال می کند و عملکرد سرماسازی را در یخچال شما ایجاد میکند قطعه به به اسم سنسور در فضای داخلی یخچال وظیفه گزارش دادن به برد یخچال را دارد

دلایل خراب شدن برد یخچال

نوسان برق

وجود داشتن نوسان برق در هر وسیله برقی به غیر از یخچال و فریزر نیز این قدرت را دارد که دستگاه را از چرخه زندگی و کارکرد به بیرون بیندازد به همین دلیل استفاده از استفاده کردن از محافظ بر در زمان استفاده کردن از دستگاه ها بسیار ضروری و اجباری می باشد البته به این نکته نیز دقت داشته باشید که سعی کنید لوازم برقی منزل خود را هر کدام به یک محافظ جداگانه متصل کنید

ریختن آب بر روی برد

وقتی که آشپزخانه خود را تمیز می کنید و یا در هنگام خانه تکانی حتماً حتماً مواظب باشید که آب بر روی برد یخچال و فریزر نریزد همانطور که می دانید برخورد کردن آب با هر قطعه برقی می تواند آن را از رده خارج کند از سعی داشته باشید تا حدی آب بر روی برد یخچال نیز و نریزد

علائم خرابی برد یخچال

همانگونه که در بالا نیز گفتیم در اکثر یخچال و فریزر ها کدهای خطا نشان‌دهنده خرابی برد می باشد که می توانید با مطالعه کردن دفترچه راهنما در کمترین زمان از مشکل پیش آمده برای یخچال و فریزر خود آگاه شوید اما در صورتی که با این کد خطاها هیچگونه آشنایی ندارید می توانید با مطالعه کردن این مقاله به صورت کامل متوجه خرابی برد یخچال و فریزر خود شوید

نشانه خرابی برد یخچال و فریزر

متاسفانه خراب شدن برد اصلی بسیار کار تخصصی و دشواری است و چیزی نیست که شما بتوانید با مطالعه کردن دفترچه راهنما یا داشتن اطلاعات کلی در سایت آمد در مورد سیستم یخچال از خرابی آن اطمینان حاصل کرده و نسبت به تعویض آن اقدام کنید زیرا تشخیص دادن خرابی آن و در صورت لازم بودن تعمیر و تعویض آن نیاز به مهارت تخصصی دارد و سعی کنید برای تعمیر یخچال و فریزر خود مخصوصا زمانی که فکر می کنید مشکل و یا خرابی از برد الکترونیکی دستگاه است باید از یکی از تکنسین های ماهر یا تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید

۱ فن های یخچال و فریزر به درستی کار می‌کنند اما کمپرسور یخچال خاموش است

۲ اپراتور یخچال و فریزر کار نمی کند

۳ سرعت فن به صورت غیر عادی تغییر می‌کند که خیلی بالاست و گاهی خیلی پایین است

۴ صداهای ناهنجار از موتور یخچال تولید می شود

۵ فریزر یخچال به صورت غیر عادی برفک میزند


بیشتر: راهنمای استفاده از یخچال


کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم تا علائم خرابی علائم خرابی برد یخچال و راههای جلوگیری از آن را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم شما می توانید با مطالعه کامل این مقاله مطمئن شوید که آیا مشکل از برد الکترونیکی یخچال فریزر شماست یا مشکل از جای دیگری است امیدواریم توانسته باشیم به شما عزیزان کمک کرده باشیم .

چرا داخل یخچال شبنم می زند؟

امروزه یخچال ها به عنوان عضو اصلی چیدمان یک آشپزخانه نام برده می شود و از آنها برای نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده می شود. از نکات مهم ، نگه داری درست آن است که باعث طول عمر بیشتر آن می شود. اگر داخل یخچال تان را با دقت مشاهده کرده باشید ممکن است قطرات ریزی در قسمت داخلی بدنه یخچال تان مشاهده کنید و این برای شما سوال شود که چرا و چگونه این قطرات تشکیل شده اند آیا این نشانه ی عیب دار بودن یخچال تان است ؟ در این مقاله شما با چرا داخل یخچال شبنم می‌زند بررسی می‌کنیم. در ادامه این مقاله از آی پی امداد همراه ما باشید.


چگونگی ایجاد شبنم ؟

 هوای داخل یخچال به طور مداوم سرد بوده است هنگام باز و بسته کردن در یخچال هوای گرم محیط بیرون وارد یخچال شده است و با هوای سرد داخل یخچال برخورد می کند و به مرور زمان شبنم تشکیل می شود که به اصطلاح می گوییم یخچال عرق می کند. بعد ها به مرور زمان این شبنم ها بر اثر سرما دچار یخ زدگی می شود و برفک یخچال را تشکیل می دهند. این اتفاق با قرار گرفتن یخچال در کنار وسایل گرمایشی یا گرمای تولید شده از خود مواد غذایی گرم نیز ایجاد می شود و بهتر است پس گرم کردن غذا مدتی صبر کرده تا خنک شود و سپس وارد یخچال کنید.

امکان خرابی یخچال با شبنم

به طور کلی یخچال با داشتن لوله تخلیه ، قطرات شبنم را جمع آوری و تبخیر می کند و به اجزای داخلی دستگاه آسیبی نمی زند اما اگه مقدار تشکیل شبنم بیش اندازه شود به طوری که مقدار آب زیادی در یخچال تجمع کند نشان دهنده خرابی یا گرفتگی لوله تخلیه است که باید لوله را از نظر مسدود بودن بررسی کرد. البته در فصل های گرمای سال این روند تشکیل شبنم در یخچال ها اتفاق طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

ارائه راه حل هایی برای رفع این مشکل    

• کاهش باز و بسته کردن در یخچال         

• بررسی لاستیک دور درب یخچال

تنظیم دمای یخچال در حالت متعادل

با کاهش باز و بسته کردن درب یخچال از ورود گرمای بیرونی به داخل یخچال کاسته ایم.


بیشتر: راهکار خنک کردن موتور یخچال


لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال را از نظر سالم بودن بررسی کنیم شل بودن آن و درست متصل نشدن یا نچسبیدن درب به بدنه یخچال به معنی ایراد دار بودن لاستیک دور درب است که باید تعویض شود زیرا اگر درب به درستی بسته نشود باعث ورود گرما به داخل یخچال شده و شبنم تشکیل می دهد.

دمای یخچال

دمای داخلی یخچال باید نه آنچنان سرد و نه آنچنان گرم باشد میزان دمای متعادل یخچال بین ۰ تا ۵ درجه است . اگر دمای یخچال بیش از اندازه زیاد باشد باعث افزایش کارکرد قطعات و گرم شدن آنها و ایجاد شبنم می شود و در ادامه این روند با افزایش شبنم ها و همان طور که گفته شد دمای بالا باعث ایجاد برفک می شود و اگر دمای یخچال خیلی کم باشد زمان بندی جمع آوری و تبخیر آب ذخیره شده به هم ریخته و دچار مشکل می شود.

سخن آخر

یخچال ها به عنوان لوازم خانگی گران قیمت محسوب می شود و ضروری است که برای کاهش خرابی در بازه زمانی مشخص سرویس دهی شود تا سلامت دستگاه برای سال های متوالی تضمین شود . اساس و پایه فعالیت یخچال های مختلف، یکسان است و حتی مشکلاتی که در هر یک یافت می شود به طور کلی می توان در یخچال های دیگر هم یافت پس بدون هیچ نگرانی از مدل یخچال تان می توانید از توصیه های این مقاله برای  حل  کردن شبنم یخچال تان استفاده کنید.