نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت دود کردن اجاق گاز

از ضروری‌ترین لوازم در آشپزخانه می‌توان به اجاق گاز اشاره کرد. در حال حاضر انواع اجاق گاز برای مصارف گوناگون تولید می‌شود. خراب شدن اجاق گاز گاهی می‌تواند ما را با مشکلاتی جدی مواجه کند. مشاهده هرگونه مشکل در اجاق گاز مثل دود کردن اجاق گاز، علل مختلف و گوناگونی دارد. توجه داشته باشید به دلیل خطرناک بودن مشکل دود کردن اجاق گاز بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر اقدام کنید. در این مقاله از نمایندگی تعمیر اجاق گاز نف قصد داریم  به بررسی علت دود کردن اجاق گاز بپردازیم. 

 

علت های دود کردن اجاق گاز عبارتند از:

·         کثیف بودن اجاق گاز

·         دود طبیعی از اجاق گاز های نو

·         مشکل شستشوی گاز با شوینده های نامناسب

·         زرد سوختن شعله اجاق گاز

·         بالا بودن میزان گاز نسبت به هوا

 

 

کثیف بودن اجاق گاز

کثیف بودن اجاق گاز و باقی ماندن تکه‌های غذا روی مشعل را می‌توان یک از دلایل دود کردن اجاق گاز دانست. با توجه به اینکه در هنگام آشپزی ممکن است مواد غذایی سرریز شوندیا اینکه شیر و روغن و یا تکه‌های غذایی روی گاز ریخته شوند؛در صورت روشن بودن گاز می توان باعث ایجاد دود در اجاق گاز شود.

 

دود طبیعی از اجاق گاز های نو

گاهی اوقات علت دود کردن اجاق گاز می‌تواند به خاطر بو و دود طبیعی از روغن به کار رفته در ساخت اجاق گاز باشد.تولید کننده اجاق گاز، ممکن است به شما یک دوره زمانی معینی را برای دود کردن اجاق گاز مشخص کند .بنابراین با دیدن دود کردن اجاق گاز نو شوکه نشوید، زیرا این امر مربوط به ساخت است.

 

شستشوی گاز با شوینده‌های نامناسب

باقی‌ماندن مواد شوینده روی اجاق گاز علاوه بر دود کردن اجاق گاز می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.در برخی موارد نه تنها تمیز بودن خوب نیست، بلکه سبب دود کردن اجاق گاز می‌شودالبته دقت کنید که تمیز کردن اصولی، چربی‌ها را می‌زداید و مانع از دود کردن اجاق گاز می‌شوداما در صورتی که مواد شوینده زیادی مصرف شود و اقدام به شستشوی آ‌نها نشود، این مواد شوینده روی سرشعله‌ها سبب شده تا اجاق گاز دود کند.

 

زرد سوختن شعله اجاق گاز

زرد سوختن شعله نیزیکی دیگر از علت های دود کردن اجاق گاز به حساب می‌آید. زرد سوختن شعله گاز به عوامل زیادی بستگی دارد.اجاق گاز برای اینکه انرژی شیمایی گاز را به حرارت تبدیل کند، نیاز به سوخت یا همان گاز و هوا دارد در صورتی که میزان گاز و هوا استاندارد نباشد، یا اجاق گاز روشن نمی‌شودیا اینکه شعله به درستی نمی‌سوزد.در مواردی که شعله زرد رنگ می‌سوزد، کم بودن میزان اکسیژن یا هوا، سبب این مشکل می‌شود.بنابراین این شعله زرد رنگ سبب دود کردن اجاق گاز می‌شود.

 

راهکارزرد سوختن

برای این امر باید صفحه‌ای که در آن اجاق گاز، گاز و هوا را مخلوط می‌کند بازتر کنیدودر صورتی که نازل گشاد شده است یا فاصله نازل و رابط تنظیم نباشد، باید آن را تعویض کنید.توجه داشته باشید که این امر کاملا تخصصی است ونیازمند تعمیرکار ماهر است.

 

بالا بودن میزان گاز نسبت به هوا

 بالا بودن میزان مخلوط گاز نیز موجب دود کردن اجاق گاز می‌گردد.با توجه به این که باید میزان گاز و هوا مقدار مشخصی باشد، تا بتوان شعله آبی رنگ و بدون دودی داشت اگر میزان گاز بیش از حد میزان استاندارد و بیشتر از هوا باشد، اجاق گاز دود می‌کند.. 

راهکاربالا بودن میزان گاز نسبت به هوا

 برای رفع مشکل دود کردن اجاق گاز که علت آن بالا بودن میزان گاز نسبت به هوا است. بهترین کاری که می‌توان انجام داد، این است که کمی میزان فشار ورودی گاز را کم کنید..

 

نتیجه‌گیری از مقاله علت دود کردن اجاق گاز

در نتیجه‌گیری از مقاله علت دود کردن اجاق گاز و رفع آن می‌توان گفت که استفاده غیراصولی و نادرست از اجاق گاز مانند: کثیف بودن اجاق گاز یا باقی ماندن مواد شوینده از علت‌هایی است که سبب شده تا اجاق گاز دود کند. همچنین موارد فنی مانند،زرد سوختن شعله به دلیل تنظیم نبودن نازل و یا صفحه مخلوط کن نیز ازدیگر علت‌های دود کردن شعله هستند.

همچنین در صورتی که از اجاق گاز سینجر استفاده می کنید می توانید در صورت  بروز مشکل با نمایندگی تعمیرات اجاق گاز سینجر در تماس باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.