نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت های نشتی آب از چای ساز

  

مشکلاتی که معمولا در چایسازهای شیشه‌ای و پلاستیکی رخ می‌دهد نشت آب است. نشت آب علاوه بر آنکه زیبایی دستگاه برهم میزند، احتمال ایجاد اتصال و خطراتی مانند ان بسیار افزایش می‌یابد. علت های نشتی آب از چای ساز متفاوت هستند، به هر علتی که به وجود آمده باشند باید رفع گردند. در این مقاله نکاتی گرد آوری شده که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید مشکلات دستگاه چایساز خود را برطرف کنید.

دلیل آب دادن به چای ساز چیست؟

همچنین ممکن است برای آب دادن به چای ساز خود با مشکل مواجه شده باشید و فکر کرده باشید که آیا مشکل از اجزای آن است یا خیر. به طور کلی می توان سه نوع چای ساز را نام برد که برای خرید در بازار موجود است:

1. چای ساز بدون قوری

2. بالا و پایین چای ساز

3. چای ساز با پایه

همچنین چای سازها معمولاً از سه قسمت تشکیل می شوند.

1. سینی

2. کتری

3. قوری

سینی یا پایه در پایین این دستگاه قرار دارد و کتری و قوری روی چای ساز قرار دارد. اکثر قطعات برقی و سیم کشی مدل های مختلف این دستگاه در داخل سینی قرار می گیرد. برطرف کردن مشکلات لوازمی که با برق کار می‌کنند نیاز به تخصص دارد برای برطرف کردن مشکلات چایساز ویدئو بررسی مشکلات چایساز یوتیوب آی پی امداد را حتما ببینید.

کتری های قوری دارای عنصری با وات بالا هستند که آب را سریعتر به جوش می آورد و قوری این دستگاه ها بیشتر از شیشه است. قوری روی صفحه داغ نگهدارنده قرار می گیرد تا با دم کشیدن چای ساعت ها آن را گرم نگه دارد. توجه داشته باشید که چای سازهای پیرکس و فلزی بهتر از پلاستیکی هستند. یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد در استفاده از این دستگاه با آن مواجه شوند آبیاری دستگاه است. دلیل آب دادن به چای ساز می تواند موارد زیر باشد.

1. ممکن است فلز زیر کتری ذوب شده باشد و آب از داخل آن نشت کرده باشد. مراقب باشید هنگام تمیز کردن کتری از اشیاء نوک تیز استفاده نکنید.

2. آبیاری چای ساز می تواند به این صورت باشد که سالهاست از این دستگاه استفاده می کنید و بشقاب زیر قوری و کتری شما کم کم در اثر حرارت له شده و متوجه نشده اید و دستگاه شما چکه می کند و آب می آید. بیرون از آن. می آید.

3. اگر از نوعی چای ساز با بدنه پلاستیکی استفاده می کنید، ممکن است قسمت طلق پلاستیکی دستگاه شما نشت کند و آب از آن خارج شود.

4. آبیاری چای ساز می تواند به این صورت باشد که مهر و موم های چای ساز شما از بین رفته و باعث نشتی در دستگاه شما شده است.

5. طلق داخل دستگاه را از چای ساز جدا کنید و این باعث می شود که دستگاه شما با جوش آمدن آب نشتی داشته باشد و آب از آن خارج شود.

نکات مهم برای کم آبی چای ساز

زمانی که بدنه دستگاه شما فلزی نیست و هر دو طرف آن پلاستیکی شفاف است تا بتوانید میزان آب داخل آن را مشاهده کنید، ممکن است آب از اطراف چای ساز خارج شود. برای جلوگیری از آب شدن چای ساز می توانید از چسب های مخصوص استفاده کنید.

هنگامی که چای ساز شما قوری شیشه ای دارد، در شستن آن دقت کنید، زیرا هرگونه خط و خش می تواند باعث نشت آب از دستگاه شما شود. پس بهتر است از یک اسفنج نرم برای شستشو استفاده کنید. اگر چایساز شما دچار مشکل شده میتوانید با یوتیوب آی پی امداد تمام این مشکلات را برطرف نمایید.

در هنگام مواجه شدن با این مشکل بهتر است از تعمیرکاران چای کمک بگیرید تا با تعویض صحیح قطعات دستگاه شما مانند روز اول شود.

انواع مختلفی از چای ساز وجود دارد از جمله؛ آنها از شیشه، پلاستیک، فولاد، پیرکس و سرامیک ساخته شده اند. در نوع چای ساز پلاستیکی و شیشه ای بیشتر شاهد آب سازی چای ساز هستیم. پس بهتر است در هنگام خرید این دستگاه فقط قیمت را در نظر نگیرید و به کیفیت و عملکرد دستگاه نیز فکر کنید.

 

.

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 19:05 https://b2n.ir/w52978

سلام
دوستان برای افزایش طول عمر لوازم خانگی یه مقاله خوندم که خیلی تاثیر گذار بود لینکشو براتون میفرستم حتما این مطلب رو بخونید.
https://b2n.ir/w52978

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.