نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

چرا داخل یخچال شبنم می زند؟

امروزه یخچال ها به عنوان عضو اصلی چیدمان یک آشپزخانه نام برده می شود و از آنها برای نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده می شود. از نکات مهم ، نگه داری درست آن است که باعث طول عمر بیشتر آن می شود. اگر داخل یخچال تان را با دقت مشاهده کرده باشید ممکن است قطرات ریزی در قسمت داخلی بدنه یخچال تان مشاهده کنید و این برای شما سوال شود که چرا و چگونه این قطرات تشکیل شده اند آیا این نشانه ی عیب دار بودن یخچال تان است ؟ در این مقاله شما با چرا داخل یخچال شبنم می‌زند بررسی می‌کنیم. در ادامه این مقاله از آی پی امداد همراه ما باشید.


چگونگی ایجاد شبنم ؟

 هوای داخل یخچال به طور مداوم سرد بوده است هنگام باز و بسته کردن در یخچال هوای گرم محیط بیرون وارد یخچال شده است و با هوای سرد داخل یخچال برخورد می کند و به مرور زمان شبنم تشکیل می شود که به اصطلاح می گوییم یخچال عرق می کند. بعد ها به مرور زمان این شبنم ها بر اثر سرما دچار یخ زدگی می شود و برفک یخچال را تشکیل می دهند. این اتفاق با قرار گرفتن یخچال در کنار وسایل گرمایشی یا گرمای تولید شده از خود مواد غذایی گرم نیز ایجاد می شود و بهتر است پس گرم کردن غذا مدتی صبر کرده تا خنک شود و سپس وارد یخچال کنید.

امکان خرابی یخچال با شبنم

به طور کلی یخچال با داشتن لوله تخلیه ، قطرات شبنم را جمع آوری و تبخیر می کند و به اجزای داخلی دستگاه آسیبی نمی زند اما اگه مقدار تشکیل شبنم بیش اندازه شود به طوری که مقدار آب زیادی در یخچال تجمع کند نشان دهنده خرابی یا گرفتگی لوله تخلیه است که باید لوله را از نظر مسدود بودن بررسی کرد. البته در فصل های گرمای سال این روند تشکیل شبنم در یخچال ها اتفاق طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

ارائه راه حل هایی برای رفع این مشکل    

• کاهش باز و بسته کردن در یخچال         

• بررسی لاستیک دور درب یخچال

تنظیم دمای یخچال در حالت متعادل

با کاهش باز و بسته کردن درب یخچال از ورود گرمای بیرونی به داخل یخچال کاسته ایم.


بیشتر: راهکار خنک کردن موتور یخچال


لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال را از نظر سالم بودن بررسی کنیم شل بودن آن و درست متصل نشدن یا نچسبیدن درب به بدنه یخچال به معنی ایراد دار بودن لاستیک دور درب است که باید تعویض شود زیرا اگر درب به درستی بسته نشود باعث ورود گرما به داخل یخچال شده و شبنم تشکیل می دهد.

دمای یخچال

دمای داخلی یخچال باید نه آنچنان سرد و نه آنچنان گرم باشد میزان دمای متعادل یخچال بین ۰ تا ۵ درجه است . اگر دمای یخچال بیش از اندازه زیاد باشد باعث افزایش کارکرد قطعات و گرم شدن آنها و ایجاد شبنم می شود و در ادامه این روند با افزایش شبنم ها و همان طور که گفته شد دمای بالا باعث ایجاد برفک می شود و اگر دمای یخچال خیلی کم باشد زمان بندی جمع آوری و تبخیر آب ذخیره شده به هم ریخته و دچار مشکل می شود.

سخن آخر

یخچال ها به عنوان لوازم خانگی گران قیمت محسوب می شود و ضروری است که برای کاهش خرابی در بازه زمانی مشخص سرویس دهی شود تا سلامت دستگاه برای سال های متوالی تضمین شود . اساس و پایه فعالیت یخچال های مختلف، یکسان است و حتی مشکلاتی که در هر یک یافت می شود به طور کلی می توان در یخچال های دیگر هم یافت پس بدون هیچ نگرانی از مدل یخچال تان می توانید از توصیه های این مقاله برای  حل  کردن شبنم یخچال تان استفاده کنید.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.