نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

یکی از وسایل سرمایشی و گرمایشی که به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته، کولرهای گازی می‌باشند. این دستگاه‌ها که هم نیاز شما به وسایل سرمایش و هم گرمایشی را برطرف می‌کنند، ویژگی و قابلیت‌های متفاوت دارند. این کولرها یک ریموت کنترل دارند که فرمان‌های مختلف از طریق آن به دستگاه منتقل می‌شود. تمام قابلیت‌های دستگاه با یک دکمه‌ی مشخصی بر روی کنترل کولر گازی تعبیه شده‌اند. در این مقاله از نمایندگی تعمیر کولر گازی در انقلاب قصد داریم نحوه استفاده از کنترل کولر گازی و راهنمایی های لازم را بررسی کنیم. 

کارکرد دکمه‌های ریموت کنترل کولر گازی

Off/On دکمه کنترل کولر گازی

 

این دکمه که اکثراً در ‌ کنترل‌ها به رنگ قرمز می‌باشد، وظیفه‌ی روشن و خاموش کردن دستگاه را برعهده دارد. ممکن است    دیگرمعرفی شده‌باشند.در بعضی از کنترل‌ها، این دکمه با کلمه‌ی

Modeدکمه

یکی از دکمه‌های اساسی و مهم در کنترل کولرهای گازی، همین دکمه است که مشخص‌کننده‌ی حالت کارکرد دستگاه است. کولرهای گازی دارای پنج نوع عملکرد مختلف می‌باشند. وظیفه این دکمه تغییر حالت کولر گازی است .

 

Autoحالت

این کلمه مخفف شده‌ی واژه اتوماتیک می‌باشد. همان‌طور که از اسم این حالت پیدا است، با قرار دادن دستگاه روی این حالت، اختیار روشن و خاموش شدن دستگاه با خودش است. به عبارت دیگر در این حالت، دستگاه دمای محیط را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن فعالیت سرمایش یا گرمایش را انجام می‌دهد.

 

Fanحالت

در این حالت موتور کولر گازی خاموش شده و هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهد. در نتیجه سرمایش یا گرمایشی نیز تولید نمی‌شود و فقط با هوایی که از دستگاه خارج می‌شود، می‌توانید گردش هوا را در منزل خود ایجاد کنید. در فصل‌های بهار و پاییز که نیاز به گرمایش و سرمایش نیست، این گردش هوا گزینه‌ی خوبی خواهد بود.

 

coolحالت

از این حالت ازکنترل کولر گازی دستگاه برای تولید سرمایش در فصل تابستان استفاده می‌شود. مشخصه‌ی این حالت دانه برفی است که روی پنل یا صفحه کنترل ظاهر می‌شود.

 

 Heatحالت

در فصل‌های سرما، برای تولید گرما، کولر گازی خود را روی این حالت تنظیم می‌کنیم.

 

Dryحالت

این علامت درکنترل کولرهای گازی، قطره آب است. با فعال کردن این حالت، دستگاه قابلیت رطوبت‌گیر پیدا می‌کند. از این حالت معمولاً در مناطق شمالی کشور که رطوبت بالا بوده و هوا شرجی است، استفاده می‌شود. اساس کار این حالت کند کردن فن داخلی کندانسور می‌باشد.

 

 

دکمه Temp

وظیفه‌ی این دکمه در کنترل کولر گازی ، تنظیم دمای هوای خروجی از دستگاه می‌باشد. غالباً دو دکمه‌ی + و – در بالا و پایین دکمه وجود دارد که برای افزایش یا کاهش دما از آن استفاده می‌شود..

 

دکمه Fan Speed

برای تنظیم سرعت فن کولر گازی در حالت‌های با سرعت کم، متوسط، زیاد و نامنظم از این دکمه می‌توانید استفاده کنید.

 

دکمه Turbo

با فشردن این دکمه‌ی کنترل کولر گازی ، دستگاه روی کمترین دما و توان دستگاه روی بیشترین حالت تنظیم می‌شود. این دو عامل سبب می‌شود تا در کمترین زمان ممکن، دمای محیط خنک شود. Jet Cool یا Strong

 

دکمه Swing

شما برای هدایت حرکت باد دستگاه می‌توانید از این دکمه استفاده کنید. این دکمه قابلیت حرکت دمپر یا پرّه‌های کولر گازی را در جهت‌های بالا و پایین فراهم می‌کند که همین موضوع سبب هدایت باد می‌شود.

 

دکمه Timer

برای تنظیم روشن یا خاموش شدن اتوماتیک دستگاه در ساعت مشخصی می‌توانید از این دکمه استفاده کنید.

 

دکمه Set

برای لغو فرمان تایمر یا تنظیم آن، باید از این دکمه استفاده کنیم.

 

Sleep یا Time up دکمه

هنگامی‌ که بخواهیم دستگاه به صورت خودکار خاموش شود، از این دکمه استفاده می‌کنیم

 

دکمه Reset

این دکمه برای مواقع قبل از تنظیم ساعت یا پس از تعویض باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بیشتر: علل انواع صدا در کولرگازی


checking room temperature دکمه

زمانی که نیاز داشتیم تا دمای همان لحظه‌ی اتاق را بدانیم، این دکمه را فشار می‌دهیم.

 

دکمه plasma

درون کولرگازی ها فیلترهایی تعبیه شده که ویروس و باکتری هوا را از بین می‌برند. برای فعال کردن این قابلیت باید این دکمه را فشار دهید.

 

econoدکمه

در مدل‌هایی که موتور آن‌ها از نوع اینورتر است، این دکمه وجود دارد. وظیفه‌ی این دکمه، فعال کردن قابلیت صرفه‌جویی در دستگاه می‌باشد.

 

دکمه Dimmer

با فشردن این دکمه، پنل صفحه نمایش دستگاه خاموش می‌شود و دیگر هیچ نوری از آن ساطع نمی‌شود..

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.