نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

این روزها در هر خانه ای ماشین ظرفشویی پیدا می شود. شستشوی تعداد زیادی ظرف در زمان کم یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه بی نظیر در میان مردم می باشد. همانطور که می دانید ماشین ظرفشویی علاوه بر شستشوی با کیفیت ظروف به خشک کردن آن ها نیز می پردازد. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که پس از شستشوی ظروف و خشک شدن آن ها در ظرفشویی متوجه شوید که ظروف به درستی خشک نشده اند. اما علت این اتفاق چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به توضیح علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بپردازیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ایندزیت ایپی امداد با ما همراه باشید.

1.    خرابی دریچه هوا یک علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

2.    خرابی المنت یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

3.    دیگر دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

 

 

خرابی دریچه هوا یک علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی خرابی دریچه هوا می باشد. اما دریچه هوا چیست و چه وظیفه ای دارد؟ زمانی که ماشین ظرفشویی به شستشوی ظروف می پردازد، به دلیل آب گرم رطوبت زیادی درون محفظه ظرفشویی ایجاد می شود. ماشین ظرفشویی برای خارج کردن این هوای مرطوب و گرم از دریچه هوا استفاده می نماید. زمانی که دریچه هوا به درستی کار نکند رطوبت از دستگاه خارج نمی شود و به همین دلیل ظرفشویی در خشک کردن کامل ظروف ناموفق خواهد بود. در بسیاری موارد نیز ممکن است فن دریچه هوا دچار مشکل شده باشد و همین امر موجب خشک نشن ظروف شود.

 

خرابی المنت یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

المنت در ماشین ظرفشویی وظیفه تولید گرما را دارد. در صورتی که المنت دچار خرابی شود می تواند باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. زمانی که شستشوی ظروف به اتمام می رسد و آب درون ماشین ظرفشویی تخلیه می شود، المنت وارد عمل می شود. با این که المنت برق زیادی مصرف می کند اما در خشک کردن ظروف بسیار کاربرد دارد. در صورتی که المنت دچار خرابی شود دستگاه در خشک کردن ظروف ناموفق خواهد بود و ظروف پس از عملیات خشک کردن همچنان خیس باقی می مانند. برای حل این مشکل باید المنت را بررسی کرده و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

 

دیگر دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دلایل بسیاری در خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی موثر هستند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت:

·        ترموستات یکی از عوامل مهم در خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می باشد. در صورت خرابی ترموستات دمای داخل محفظه به اشتباه بالا تشخیص داده می شود و المنت قبل از عملیات خشک کردن ظروف خاموش می شود.

·        یکی دیگر از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی نامنظم چیدن ظروف می باشد. اگر پس از خشک کردن ظروف بعضی از ظروف خیس باقی می مانند به احتمال زیاد در چیدمان ظروف دچار اشتباه شده اید. بهتر است ظروف را طوری چیدمان کنید که تمام آن ها به خوبی شسته و خشک شوند.

·        مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. در صورتی که ماشین ظرفشویی شما از مایع جلادهنده خالی باشد و یا مقدار آن کافی نباشد، دستگاه در خشک کردن ظروف با مشکل مواجه خواهد شد.

·        گاهی اوقات با انتخاب یک برنامه اشتباه ماشین ظرفشویی در خشک کردن ظروف دچار مشکل خواهد شد.

در صورتی که نیاز به آموزش های جامع تر تعمیرات ماشین ظرفشویی داشتید به سایت امداد آی پی مراجعه فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.