نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت سخت باز شدن درب یخچال

 

یخچال فریزر از جمله لوازم مهمی است که در تمامی آشپزخانه ها وجود آن ضروری است. از آنجایی که مصرف کنندگان مواد غذایی مختلف خود را در این دستگاه نگهداری می کنند. در برخی مواقع ممکن است به هنگام استفاده از یخچال خود با مشکلات مختلفی مواجه شوید که رفع بعضی از این مشکلات بسیار آسان می باشد. یکی از این مشکلات رایج سخت باز شدن درب یخچال است که در این مطلب قصد داریم علت سخت باز شدن درب یخچال را برای شما بیان نماییم. در ادامه این مقاله از سایت تعمیرات یخچال آی پی امداد همراه ما باشید.

 

چرا درب یخچال به سختی باز می شود؟

خرابی لولای درب علت سخت باز شدن درب یخچال

تراز نبودن علت سخت باز شدن درب یخچال

نچسبیدن لاستیک درب از علل سخت باز شدن درب یخچال

افتادگی درب علت سخت باز شدن درب یخچال

 

چرا درب یخچال به سختی باز می شود؟

 

خرابی درب یخچال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛زیرا مصرف کنندگان در طول روز بارها از این دستگاه استفاده می کنند و ممکن است درب یخچال دچار مشکلاتی شود. از جمله دلایل رایج این مشکل شامل:

 

خرابی لولای درب علت سخت باز شدن درب یخچال

 

یکی از رایج ترین دلایل سخت باز شدن درب یخچال مربوط به خرابی و معیوب بودن درب یخچال است. برای رفع این مشکل ابتدا باید بررسی کنید که کدام بخش از درب یخچال دچار مشکل شده است که برای این کار می توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید. همچنین باید لولای درب را بررسی و آن را جایگزین کنید. به هیچ وجه برای رفع کجی لولا آن را به سمت بالا نکشید؛ زیرا درزهای یخچال باز شده و موم کشی آن از بین خواهد رفت. همچنین می توانید از برای رفع مشکلات لوله و صاف نمودن آن از یک سوهان استفاده کنید. در صورتی که آهنربای درب یخچال کار نمی کند، باید ان را تعویض نمایید.

 

 

تراز نبودن علت سخت باز شدن درب یخچال

 

در برخی مواقع ممکن است در زمان تمیز کردن آشپزخانه و  یا جابجا کردن دستگاه به تراز کردن یخچال خود توجه نداشته باشید و یخچال به درستی تراز نشده باشد. این مسئله می تواند منجر به سخت باز شدن درب یخچال شود. همواره دقت داشته باشید که یخچالتان به درستی تراز شده باشد تا درب آن به راحتی باز و بسته گردد. برای بررسی این مسئله دقت کنید که پایه های یخچال به طور صحیح و در یک رده قرار گرفته باشند.

 

نچسبیدن لاستیک درب از علل سخت باز شدن درب یخچال

 

از دیگر علل سخت باز شدن درب یخچال مربوط به نچسبیدن لاستیک درب آن است که این مشکل می تواند به دلیل کثیف بودن و آلودگی لاستیک باشد. برای رفع این مشکل ابتدا باید لاستیک درب را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی آن را به خوبی تمیز نمایید. بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل یخچال خود را مرتبا تمیز کنید تا لاستیک به راحتی بچسبد.

 

حتما بخوانید: علت بوی بد آبسرد کن یخچال آدمیرال چیست؟

 

افتادگی درب علت سخت باز شدن درب یخچال

 

در صورت که درب یخچال بر روی لولای به صورت صحیح قرار نگرفته باشد، درب یخچال دچار افتادگی خواهد شد. به طور کلی افتادگی درب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آن ها می توان به قرار دادن مواد غذایی و شیشه های سنگین در درب اشاره کرد. برای اینکه از افتادگی درب یخچالتان جلوگیری کنید، بهتر است از قرار دادن اجسام سنگین در درب دستگاه خودداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.