نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آشنایی با انواع لولاهای درب یخچال

 یکی از مهمترین قطعات یخچال فریزرها، لولا می باشد که درب یخچال با استفاده از این قطعات در جای خود به صورت محکم باقی می ماند. در صورتی که این لولاها دچار مشکلاتی نظیر خرابی، فرسودگی و آسیب دیدگی شوند، در زمان باز و بسته کردن درب یخچال صداهای ناهنجاری به گوش می رسد. از این بهتر است هریک انواع لولاهای یخچال و کارایی آن ها را بشناسید تا در صورت نیاز بتوانید اقدام به تعمیر و رفع عیب یخچال خود نمایید. در این مقاله از نمایندگی وایت هاوس ، بوش و زیمنس برای آشنایی با انواع لولاهای درب یخچال به بررسی این قطعات پرداخته ایم.

 

انواع لولاهای درب یخچال

وظیفه لولاهای درب یخچال چیست؟

نحوه تعمیر لولاهای درب یخچال

 

انواع لولاهای درب یخچال

 

به طور کلی لولاهایی که در انواع مدل های یخچال فریزها تعبیه شده اند، با توجه به مدل یخچال و همچنین نوع آن ها دارای انواع مختلفی هستند، شامل:

·         لولا دریچه فلاپر

·         لولا و یاتاقان های درب یخچال

·         کیت دندانه

 

 

وظیفه لولاهای درب یخچال چیست؟

 

پس از آشنایی با انواع لولاهای درب یخچال قصد داریم وظیفه و کاربرد این قطعات را توضیح دهیم. لولاها از جمله قطعاتی هستند که می توانند درب یخچال را به خوبی نگهداری نمایند و از مزایای بسیار زیادی نیز برخوردار می باشند. با وجود لولاها باز و بسته کردن درب یخچال به امری بسیار ساده تبدیل می گردد. همچنین این لولاها موجب می شوند تا درب یخچال دچار لرزش نشود. در صورتی که با گذشت زمان و باز و بسته کردن مکرر درب یخچال این لولاها دچار خرابی شوند، درب دستگاه دچار مشکلاتی در زمان باز و بسته کردن آن خواهد شد. از این رو باید در سریع ترین زمان برای تعمیر و یا تعویض لولا اقدام نمایید تا مشکلات بیشتری برای یخچال ایجاد نشود.

 

نحوه تعمیر لولاهای درب یخچال

 

·         یخچال هایی که از یخساز برخوردار هستند، معمولا در قسمت خروج دنده یخ و همچنین در قسمت بیرونی مجهز به یک لولا می باشند که این لولا با استفاده از فنر و سیم پیچ باز بسته می گردد. اگر این بخش ها دچار هرگونه خرابی شوند، به دلیل اینکه بسیار تخصصی هستند، باید جهت تعمیرات آن از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

 

بیشتر: چگونه موتور یخچال را خنک کنیمipemdad 


·         یخچال هایی که از نوع معمولی هستند، در مکان اصلی مربوط به چرخش درب خود دارای لولاهایی هستند که این قطعات ممکن است به دلایل مختلفی دچار آسیب دیدگی هایی شوند. در این شرایط مشکلات زیادی در زمان باز و بسته کردن درب یخچال رخ خواهد داد. ممکن است هنگام حرکت درب صداهایی ناهنجاری شنیده شود و یا درب یخچال به سختی باز شود. برای برطرف نمودن این مشکل باید مقداری روغن به آن بزنید. در صورتی که با انجام این کار نیز مشکل درب دستگاه برطرف نشد، می توانید اقدام به تعویض لولاها نمایید. 

 

·         در مدل های یخچال های ساید بای ساید در قسمتی که لولا تعبیه شده است، یک کیت دندانه نیز قرار داده شده که از جنس نایلون یا پلاستیک سخت می باشند. این دندانه ها موجب آرام و بی صدا بسته شدن درب یخچال می شوند. در صورتی که این قطعات خراب شوند، برای رفع مشکل باید آن ها را تعویض کنید. برای تعویض لولاها بهتر است از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.