نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی

لباس ها از جمله کارهایی است که زمان بسیار زیادی را از انسان می گیرد. انسان به دلیل اینکه زمان کمتری را به شستن لباس ها اختصاص دهد اقدام به اختراع ماشین لباسشویی کرد. ماشین لباسشویی می تواند لباس ها را زمان بسیار کمتری شستشو دهد. به مرور زمان ماشین لباسشویی نیز پیشرفت بسیاری کرده است. امروزه لباسشویی ها در برندها و مدل های مختلف چه از لحاظ ویژگی ظاهری و چه از لحاظ امکانات پیشرفت چشمگیری داشته اند. اما این دستگاه پیشرفته نیز با مشکلاتی مواجه می شود. یکی از این مشکلات لرزش و صدای زیاد در حین کار می باشد. ما در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر لباسشویی قصد داریم به علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی بپردازیم.


1.    خراب شدن کمک فنر علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی

2.    بررسی مشکلات فنی لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی

3.    علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی؛ تراز نبودن لباسشویی

 

 

خراب شدن کمک فنر علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایل لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی خراب شدن کمک فنر می باشد. این قطعه که در ماشین لباسشویی های دارای درب جلو تعبیه شده است حرکات دیگ را کنترل می کند. برای شستشوی لباس ها باید لباسشویی را روشن کرده و لباس ها درون دیگ بریزید. پس از انتخاب برنامه و آبگیری لباسشویی شروع به شستشو می کند. دیگ لباسشویی با چرخش لباس ها را شستشو می دهد. کمک فنر برای کنترل این حرکت تعبیه شده است. در صورت خرابی کمک فنر حرکت دیگ لباسشویی زیاد شده و باعث لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی خواهد شد.

 

بررسی مشکلات فنی لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از قطعات زیادی تشکیل شده است که هر یک از آن ها می تواند علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی باشد. در ادامه به توضیح این دلایل خواهیم پرداخت:

·        هر ماشین لباسشویی دارای تعدادی وزنه است که آن را بالانس می کنند. در صورت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی این وزنه ها را بررسی کنید. جدا شدن این وزنه ها از لباسشویی می تواند عامل این اتفاق باشد.

·        داخل مخزن لباسشویی قطعاتی هستند که خرابی آن ها موجب این مشکل در لباسشویی خواهد شد. برای مثال خرابی بلبرینگ یکی از عوامل اصلی لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی می باشد.

·        فلکه آبکشی یا فولی نیز می تواند باعث این لرزش ها و صداها شود.

·        تاخو قطعه ای است که وظیفه تنظیم جریان برق درون لباسشویی را دارد. خرابی این قطعه نیز باعث لرزش و صدای زیاد می شود.

بیشتر: بررسی مدل های ماشین لباسشویی بوش

 

علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی؛ تراز نبودن لباسشویی

یکی از مهم ترین علت های لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی تراز نبودن لباسشویی می باشد. زمانی که لباسشویی را نصب می کنید باید تراز بودن آن را بررسی کنید. برای این کار باید به روش زیر عمل کنید:

·        قبل از آن که تراز بودن را چک کنید سطحی که لباسشویی روی آن قرار گرفته است را بررسی کنید.

·        توجه داشته باشید سطح کاملا صاف باشد.

·        سپس به کمک یک دستگاه تراز به بررسی تراز بودن لباسشویی بپردازید.

·        در صورتی که دستگاه تراز نبود به کمک پایه های جلویی دستگاه را تراز کنید.

·        پس از اطمینان از تراز بودن دستگاه آن را روشن کنید و به بررسی لرزش و صدای آن بپردازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.