نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

جت پمپ ماشین ظرفشویی چیست؟

همانطور که می دانید ماشین ظرفشویی علاوه بر صرفه جویی در زمان شستشو، در میزان مصرف آب و برق نیز صرفه جویی می کند.یکی از قطعات مهم برای کاهش مصرف انرژی در ماشین ظرفشویی جت پمپ می باشد. جت پمپ ماشین ظرفشویی یک قطعه نوآورانه در این دستگاه است که کارکرد ماشین را کامل تر، کارآمدتر و به صرفه تر می کند.این قطعه در واقع وظیفه­کنترل، تنظیم فشارآب وهمچنین چرخش آب برای کاهش مصرف انرژی را بر عهده دارد. ما در این مقاله تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی قصد داریم ضمن پاسخ به سوال: جت پمپ ماشین ظرفشویی چیست؟ به توضیح نحوه عملکرد آن و دلایل خراب شدن آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

جت پمپ ماشین ظرفشویی چیست؟

 

1.   نحوه عملکرد جت پمپ ماشین ظرفشویی

2.   علت خراب شدن جت پمپ ماشین ظرفشویی چیست؟

3.   مشکلاتی که خرابی جت پمپ در ماشین ظرفشویی ایجاد می کند

4.   نحوه تعمیر جت پمپ ماشین ظرفشویی

5.   نتیجه گیری از موضوع جتپمپماشینظرفشویی چیست؟

نحوه عملکرد جت پمپ ماشین ظرفشویی

در مرکز ماشین ظرفشویی یک موتور اینورتور دایرکت (جت پمپ مجهزبه اینورتر) قرار دارد. این بخش در ماشین ظرفشویی چرخش وفشارآب رابه طورکاملا دقیق کنترل می‌کند. این کنترل دقیق فشار آب و چرخش آن کمک زیادی به کاهش مصرف انرژی در ماشین ظرفشویی می کند.در بعضی از مدل های ماشین ظرفشویی جت پمپ و هیترهای گرمایشی آب در یک قسمت می باشند. یکی از مهم ترین مزایای یکی شدن جت پمپ ماشین ظرفشویی و هیتر آب، بالا بردن سرعت گرم کردن آب می باشد که این امر کمک بسیاری به کاهش مصرف انرژی می کند.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی زیمنس و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی دوو در آی پی امداد بهره مند شوید.

علت خراب شدن جت پمپ ماشین ظرفشویی چیست؟

همانطور که گفتیم جت پمپ ماشین ظرفشویی یکی از قطعات مهم این دستگاه می باشد. این قطعه با کنترل دقیق فشار آّب و چرخش آن کمک بسیاری در کاهش مصرف انرژی می کند. اما این قطعه نیز مانند دیگر قطعات این دست ماشین ها ممکن است به دلیل عدم نگهداری و استفاده صحیح و یا به مرور زمان خراب شود.دلایل خرابی پمپ جت ماشین ظرفشویی عبارتند از:

. شکستن پروانه جت پمپ:در صورت شکستگی پروانه جت پمپ، ماشین ظرفشویی به درستی کار نمی کند و باید برای تعویض پروانه جت پمپ اقدام کنید.

.سوختگی سیم پیچ جت پمپ به طور کامل و یا حتی نیم سوز شدن آن: سیم پیچ یکی از مهم ترین اعضای جت پمپ می باشد که هر گونه سوختگی و نیم سوز شدن آن موجب از کار افتادن جت پمپ می شود.

. قفل شدن جت پمپ :جت پمپ ماشین ظرفشویی ممکن است به دلایل مختلفی مانند کثیف شدن قفل شود که این موضوع موجب از کار افتادن جت پمپ می شود.

.عمل کردن محافظ گرمایی جت پمپ:در صورتی که جت پمپ زیاد از حد داغ شود محافظ گرمایی آن عمل کرده و جت پمپ را از کار می اندازد.

در صورت بروز هریک از موارد بالا باید برای تعمیر یا تعویض جت پمپ ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی زیمنس و برروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی زیمنس در آی پی امداد استفاده کنید.

مشکلاتی که خرابی جت پمپ در ماشین ظرفشویی ایجاد می کند

یکی از مهم ترین قطعات برای درست عمل کردن ماشین ظرفشویی جت پمپ می باشد. در صورت بروز هرگونه خرابی یا اشکال در جت پمپ، عملکرد ماشین ظرفشویی دچار مشکل خواهد شد.در صورتی که ماشین ظرفشویی شما متوقف شده است و یا مشکلی در کیفیت شستشوی ظروف شما به وجود آمده است، یکی از دلایل مهم آن خراب شدن جت پمپ ماشین ظرفشویی می باشد.برای مثال زمانی که جت پمپ کثیف باشد به دلیل اینکه نمی تواند فشار آب را کنترل کند، آب با شدت مناسبی وارد ماشین نمی شود و این امر باعث می شود شستشو بی نتیجه باشد و ظروف به درستی تمیز نشوند.

اگر در منزل خود ماشین ظرفشویی ال جی دارید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی در آی پی امداد استفاده کنید.

نحوه تعمیر جت پمپ ماشین ظرفشویی

مراحل تعمیر جت پمپ ماشین ظرفشویی به صورت زیر می باشد:

 

·        در موتور دایرکتبه وسیله مته­­ دریل پرچ موتور را از قسمت پرچ جدا کنید

·         با جدا شدن لاله پرچ، سیم پرچ را از قسمت هسته خارج کنید.

·        برای بیرون آوردن بوش کش بلبرینگ ها، دو پوسته­ موتور را جدا کنید.

·        پوسته زنگ زده را سمباده زده و به وسیله اسپری رنگ نقره ای رنگ بزنید.

·        توجه داشته باشید اگر موتور شافت بلند می باشد هنگام نصب فاصلهبینکاسهنمدوپرهآبپاش باید 2 سانت باشد تا به کاسه نمد فشار وارد شود.

·        در ماشین ظرفشویی های قدیمی موتور را از قسمت جوشویادرزحلزونی برش دهید.

·        لایه اول را با دقت ببرید.

·        به کمک پیچ گوشتی قسمت جدا شده و پره را با نگه داشتن شفت باز کنید. کاسه نمد را از جایش درآورید و موتور را از هم جدا کنید.

·         با بوش کش بلبرینگ ها را در آورده و با دور بالا جایگزین کنید.

·        سیل به شماره 8 را جایگزین کاسه نمد بالا نمایید و در زیر قسمت نشیمن کمی گریس بزنید. بعد گذاشتن قسمت بالا، به محکم کردن پره آب پاش حلزونی بپردازید.

·         پوسته های حلزونی را سر جایش قرار دهید. برای اینکه پره به قسمتی ساییده نشود با پیچ گوشتی شفت را بچرخانید.

·         به کمک دستگاه هیتر و تنظیم دمای ماشین ظرفشویی روی 150 درجه چهار گوشه دستگاه تنظیم کرده و شروع به جوش کاری کنید.

 

نتیجه گیری از موضوع جت پمپ ماشین ظرفشویی چیست؟

با مطالعه این مقاله آموزشی و تخصصی دانستیم که جت پمپ ماشین ظرفشویی چیست و چه وظیفه ای در ماشین ظرفشویی دارد.این قطعه بسیار مهم که وظیفه کنترل شدت و چرخش آب را در ماشین ظرفشویی به عهده دارد، گاهی به سبب استفاده نامناسب یا در طولانی مدت دچار خرابی می شود. درصورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی در این قطعه روند کار ماشین ظرفشویی مختل خواهد شد و یا کیفیت سابق را نخواهد داشت.ازین رو در صورت بروز هرگونه اشکال در این قطعه باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.به این منظور می توانید از راهنمای این مقاله استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.