نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

چرا چای ساز صدا می دهد؟

وجود آب در صدا دادن چای سازها
در صورتی که در بخش خواص فیزیکی آب در کتابهای علوم، زیست یا ترمودینامیک کمی مطالعه کرده باشید، چند نکته مهم و پایه شما را متوجه این کار می کند که صداهای تولید شده در زمان جوشیدن به چه علت است. اول ترکیدن حباب‌های بسیار ریز (میکروسکوپی) موجود در آب سرد پس از گرم شدن و خارج شدن از سطح آب است که آشناترین علت صدا دادن چایسازها و کتری‌های قدیمی است و صدای آن به صورت ویز ویز به گوش می‌رسد.
حتما بخوانید: بررسی فواید چای ساز
بحث دیگری که در باره صدا دادن چایسازها جالب توجه است، مکانیزم و فرآیند به جوش آمدن آب است. معمولا نحوه آرایش و بکارگیری المنتها به آب این اجازه را می‌دهد که وارد حالت دوفازی شود. یعنی قسمتی از آب دارای دمای بالا نزدیک به نقطه جوش و قسمتی دارای دمای بسیار پایین باشد. در این حالت مایع و بخار گرم به سمت مایع سرد به حرکت در می‌آید و تشکیل حباب می‌دهد که البته عمر این حبابها در قسمت مایع سرد بسیار کم است و شروع به ترکیدن می‌کند که تلاطم در آب را هم پدید می‌آورد. این پدیده با گرم شدن تدریجی آب از بین می‌رود و در واقع یکبار که حباب ها تماماً خود را به سطح آب برساندند، آرام‌تر می‌شوند.

البته هر چقدر هارمونی گرم شدن آب دقیق‌تر باشد یا به عبارتی در طراحی دستگاه این مورد بیشتر مد نظر گرفته شده باشد، حضور این صداها می‌تواند کاملا از بین برود.

رسوب گرفتگی المنت در صدا دادن چایساز-

چگونه مشکل صدا دادن چای ساز را برطرف کنیم
خیلی مواقع این صداها دارای اهمیت نیستند و پس از مدتی با رسوب گرفتن لایه‌ای قوی‌تر در بدنه اجزای چای ساز ایجاد می‌شود که بیشتر این صداها که در موردشان صحبت شد را جذب می‌کند.

وابسته به انواع چای سازها به هر علتی از جمله رسوب‌گیری بیش از حد یا ضربه خوردن به المنت این امکان وجود دارد که المنت از جای خود فاصله‌گرفته باشد و همراه با حباب‌های بخار آب المنت هم مرتعش شود. برای اینکه  صدا دادن چای ساز ها را حذف کنید پیشنهاد می‌شود که ضمن شرایط نگهداری مناسب دستگاه، رسوب گیری در زمان مناسب و توسط تکنسین ها متخصص در تعمیر چایساز انجام گردد.

عدم کیفیت دلیل صدا دادن چایسازها
با توجه به تنوع برندهای تولید کننده دستگاه‌های چایساز پیشنهاد می‌شود از محصولاتی که دارای ضمانت خرید و گارانتی محصولات برخوردار است استفاده گردد، چرا که داشتن صدای نرمال در دستگاه چای ساز یک آیتم طراحی و کیفی در محصولات می‌باشد که علاوه بر موارد ذکر شده متاثر از مواردی دیگر است که می‌توان به مرغوبیت جنس قطعات برقی و بدنه طراحی و آزمایشات کیفی استاندارد و … اشاره کرد. لذا از آنجا که این اطلاعات فنی در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد پس در زمان خرید محصولات داخلی و یا خارجی تمام تلاش خود را بکار گیرید تا محصولات دارای نشان استاندارد کالا را از مراکز معتبر خریداری کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.